בשנים האחרונות, חל שינוי משמעותי בתפיסה כי לרשויות המקומיות תפקיד קריטי ומשמעותי בקידום בריאות ואורח חיים בריא.

אשכול בית הכרם זכה בקול קורא של משרד הבריאות ומשרד הפנים לפיתוח אסטרטגיה אזורית לקידום בריאות והזדקנות פעילה ובריאה. בשנים הקרובות יוביל ויקדם האשכול את תחום הבריאות ברשויות, לרבות תכלול שיתופי פעולה אסטרטגיים, וקידום תכניות ממשיות להעלאת המודעות והנגשת השירותים הבריאותיים לכלל תושבי האשכול ולאוכלוסייה הותיקה בפרט.

משבר הקורנה העמיד למבחן את חוסנה של מערכת החינוך במצב חירום. מעבר להיערכות שנאלצה לעבור מערכת ההוראה עצמה, אחד המשברים הקשים ביותר שהתגלו הינו הפערים הגדולים בין הנגישות של כלל התלמידים למערכת הלמידה מהבית. בעקבות התפשטותו המהירה של נגיף הקורונה, והמעבר המהיר ללמידה מקוונת, נותרו משפחות רבות במרחב ללא מענה, וללא אפשרות לספק לילדיהן את הדבר הבסיסי ביותר- גישה למערכת החינוכית שלהן.

אשכול בית הכרם, מקדם בשנתיים האחרונות מענה לאנשים עם מוגבלויות ברשויות.

מתוך רצון להמשיך לפתח שירותים נוספים בתחום הרווחה. ועדת היגוי התכנסה לפגישת התנעה וסיור בחוות רום, בה פועל כבר מספר שנים מרכז שיקומי אליו מגיעים בכל יום מתמודדי נפש להעביר את יומם עם תוכן, עשייה ומשמעות.

במפגש ההתנעה שהתקיים השתתפו עובדים סוציאליים מתחום המוגבלויות מהרשויות השונות באשכול, מנהלי רווחה, ממונה מחוזית של מנהל המוגבלות, מפקחים מחוזיים ומעונות סלאם, מפעיל רצף שירותים לאנשים עם מוגבלויות באשכול בית הכרם. במהלך הסיור נחשפו הצוותים לפרויקט התעסוקה השיקומי הייחודי בחווה והעמיקו בעשייה ופעילויות השונות ברשויות.

הועדה צפויה להתכנס באופן קבוע אחת לרבעון לצורך ייעוץ והעמקה בפיתוח תחום המוגבלות ביישובי האשכול.

 

 

 

 

שיתוף פעולה עם עמותת מחשבה טובה להקמת אתר אינטרנט בשפה הערבית המנגיש כלים וידע לשימוש באמצעים טכנולוגיים לבני הגיל השלישי.

באתר קיימים קורסים מקוונים ותכני פנאי מותאמים לבני הגיל השלישי.

האשכול מוביל מהלך לשיקום ופיתוח תעשיית שמן הזית המקומית באמצעות תהליך של התארגנות משותפת של בעלי בתי הבד והמגדלים הפעילים באזור, במטרה להגדיל את פוטנציאל הייצור והשיווק של שמן הזית האיכותי מהאזור לכל רחבי הארץ. במקביל, האשכול מלווה את בתי הבד בתהליך מקצועי לעמידה בתקנים וסטנדרטים בינלאומיים, תוך בקרת איכות של התוצרת.

תכנון מערכת שבילי אופניים בחלקו הדרומי של הכפר, אשר לאורכם נופים משתנים, מטעי זיתים, גבעות וטרסות ובהמשך, פארק ייחודי במחצבה הישנה. השביל תוכנן יחד עם הקהילה המקומית וישמש בעתיד להגעה לבוסתאן המקומי המתוכנן

אתר הבאר העתיקה שימשה משך שנים לשפיכת פסולת מכל האזור. האשכול יזם, תכנן וביצע את שיקום הבאר בשיתוף עם המועצה המקומית בענה ובשיתוף פעולה עם תושבי המקום ועמותת אל אמל.

 

האשכול סייע בשיקום פארק נחף וליווה את המועצה בשלבים השונים- משלב גיוס המשאבים, התכנון והביצוע.

לאחר שהסתיימו עבודות החשמל ופריסת התאורה בתמיכת המשרד להגנת הסביבה, גייסנו 1.4 מלש"ח להקמת גן משחקים חדיש בפארק המותאם לצרכי התושבים במקום.